Siste nyheter fra prosjektet

  • Oslotunnelen sikres for betydelige beløp

    - Forbedring av brannsikkerhet i Oslotunnelen er viktig, sier Per Herman Sørlie, assisterende banedirektør. – I 2013 bruker vi 242,5 millioner på brannverntiltak i tunnelen.

  • Arbeidene på Drammenbanen i gang

    Natt til lørdag ble togtrafikken mellom Oslo s og Drammen stanset, og i løpet av noen timer var materialer, maskiner og mannskaper i gang.

    Bytte av drivmaskin på Skøyen
  • Klart for brannvannsanlegg i Oslotunellen

    Oslotunellen skal forsynes med ny brannvannledning, og like før jul signerte Jernbaneverket og Veidekke en kontrakt om oppdraget. Kontrakten er verdt 96 millioner kroner.

  • Bedre brannsikkerhet på Nationalteatret stasjon

    I desember startet arbeidet med å montere brannskillere på Nationaltatret stasjon. De nye branntekniske skillene skal bestå av rulleporter som tilpasses eksisterende bygningsmasse.

  • Oslo S stenges for trafikk i ett døgn fra 17/11 kl 12.00

    På grunn av planlagt vedlikeholdsarbeid stanser all togtrafikk til og fra Oslo sentralstasjon i ett døgn fra lørdag 17.november kl.1200. Dette er den siste stengningen i forbindelse med fornyelsen av strekningen Etterstad- Lysaker, og den siste stengningen av Oslo S i år.

  • Rapport om anskaffelse av sviller til Oslotunnelen

    Jernbaneverket har nå mottatt en rapport fra Deloitte som har kartlagt den interne prosessen i Jernbaneverket vedrørende anskaffelse av sviller til Oslo prosjektet sommeren 2012.

  • Vellykket gjenåpning av Oslo S

    Tidlig mandag morgen rullet togene som normalt etter seks ukers sommerstenging. På Oslo S takket ansatte i Jernbaneverket de reisende for utvist tålmodighet under stengingen.

    Utbyggingssjef Bjørn Georg Hillestad konstaterte at arbeidet i sommer var gjennomført med vellykket resultat.
  • Europas største videovegg på Oslo S

    Togpassasjerer på Oslo S som har gløttet opp langs veggen i sentralhallen har sett den ta form i løpet av sommeren. Torsdag ble den nye informasjonstavlen på Oslo S satt i drift.

  • En sville er ikke en sville

    Er ikke en sville bare en sville? Det korte svaret er nei. Det lange svaret er langt og komplisert. Her følger en enkel forklaring.

  • Bytte av sviller og skinner i Oslotunellen utsettes

    Deloitte Norge AS skal på oppdrag av jernbanedirektøren kartlegge hva som førte til at det ble levert sviller med andre spesifikasjoner enn planlagt til årets arbeider i Oslotunnelen. Bytte av sviller og skinner i tunnelen må utsettes.